Venteliste & praktiske oplysninger

Venteliste

Næste ventelisteforældremøde bliver d. 4. april 2017  kl. 19-21

I Kirsebærgården gælder de samme betingelser mht. pladstilskud, som i de kommunale institutioner. Du kan se retningslinier samt ansøge om tilskud på : www.kk.dk

Vi har vores egen venteliste, der er uafhængig af pladsanvisningens. Alle har mulighed for at skrive deres barn op, også selvom man står på pladsanvisningens venteliste. Ufødte børn kan ikke skrives på ventelisten. For at stå på ventelisten skal barnet være medlem af Kirsebærgårdens støtteforening og det koster 200,00 kr. pr. barn. pr. år. Beløbet bedes indsat på reg: 8401 konto: 1054933 i Merkur bank.

Vær opmærksom på at notere barnets navn på indbetalingen. Indbetalingsdatoen er barnets anciennitetsdato. Derudover skal nedenstående formular udfyldes som sender oplysningerne til kontakt@kirsebaergaarden.dk:

Barnets fornavn: Efternavn Fødselsdag
(dd-mm-åååå)
Hvornår ønskes plads?
år:   Småbørnsstuen Børnehaven 
Kontakt fornavn: Kontakt Efternavn:
Kontakt telefon: Kontakt email:

Når vi har modtaget emailen samt indbetalingen sender vi en kvittering. Pengene bliver ikke returneret og man er ikke garanteret en plads i Kirsebærgården, selvom man står på ventelisten og er medlem af støtteforeningen.

Det er en forældre, der sidder i støtteforeningen, der varetager ventelisteadministrationen. Personalet bliver månedligt opdateret på denne. Det
er personalet der varetager samtalerne med nye forældre og indkalder til ventelisteforældremøde.

For at starte i vores småbørnsstue skal barnet være fyldt 12 mdr, kunne stå og ikke blive ammet mere. (læs mere herom i virksomhedsplanen). For at starte i vores børnehave skal barnet være fyldt 3 år, der kan være pædagogiske hensyn der tillader en tidligere start. Børn der går på småbørnsstue er garanteret en plads i børnehaven og søskendebørn har fortrinsret.

Medlemskab af støtteforeningen

  • Det koster 200,00 kr. pr. år at være medlem af støtteforeningen og dermed stå på venteliste – betalingen gælder kalenderåret ud. Hvis man melder sig ind efter 1. august betaler man kun 100,00 kr.
  • Alle medlemmer opkræves 200,00 kr. hver år i januar måned, det sker via email hvorefter man selv skal overføre penge til støtteforeningskontoen – har man ikke overført pengene med udgangen af februar slettes man af listen. Alle familier med børn indskrevet i Kirsebærgården er medlemmer og bliver også opkrævet de 200,00 kr. årligt.

Mødeafholdelse/arrangementer

  • Der afholdes min. 2 ventelisteforældremøder om året, hvor man kan besøge Kirsebærgården og høre om pædagogikken.
  • Man bliver som medlem automatisk inviteret via email hvis der holdes foredrag/inspirationsaftner arbejdsdage mm.
  • Man kan deltage i vores grøntsags ordning når man er medlem

Administration af ventelisten

  • Man skal skrive behovsdato (måned og år) på når man melder sit barn på venteliste, man kan ikke ændre behovsdato.
  • Når behovsdatoen oprinder, kan man få tilbudt plads hvis barnet er fyldt et år (den kalendermåned barnet fylder år)
  • Skulle man ikke få tilbudt plads ved behovsdato, fortsætter man automatik på ventelisten også til børnehave.
  • Man får tilbudt pladsen via email
  • Tilbuddet bliver sendt til 5-10 ventelistebørn og man skal melde tilbage via email (kontakt@kirsebaergaarden.dk) hvorvidt man er interesseret eller ej inden udløbsfristen. Melder man ikke tilbage bliver man slettet af ventelisten.
  • Siger man ja til tilbuddet vil, når udløbsfristen er endt, pladsen blive endeligt fremsendt til det barn som er øverst på listen.
  • Når man har sagt ja til pladsen, skal man overføre 1.000,00 kr. til støtteforeningen, som opstartsgebyr. Skulle man mod forventning ikke starte alligevel tilfalder hele beløbet støtteforeningen.
  • Siger man nej til pladsen slettes man af ventelisten og skal starte forfra.

Har i yderligere spørgsmål er I velkomne til at kontakte Kirsebærgården på email, da vi helst ikke tager telefonen – vi gør opmærksom på at det er en frivillig forældre der sidder og administrerer vores venteliste og derfor beder vi jer om at udvise lidt tålmodighed da der godt kan gå lidt tid inden man modtager en bekræftelse om optagelse på ventelisten, det er dog stadig indbetalingsdatoen der er gældende som anciennitet :

Kontakt@kirsebaergaarden.dk